Alla inlägg den 3 juni 2008

Av Emelie - 3 juni 2008 23:55

LADY GARCIA

Nu är det klart!! Lady Garcia anländer till Sverige torsdagen den 5 juni. Hon gick igenom veterinär besiktningen UA!!    KUL!!!!! :)


Detta skall bli roligt & spännande! Hoppas att allt funkar bra & att hon kommer att trivas. Välkommen gumman, vi väntar!


Den för mig tråkiga nyheten är att min älskade Robban skall lämna gården på torsdag morgon/förmiddag till en vän till mig. Lady garcia kommer INTE att ersätta honom för den han är men jag har insett att jag ej kan ha 2 stora sällskapshästar & en ridhäst, hur mycket jag än vill, och det hade ju vart kul att kunna rida : ) Men jag hoppas och vet att han får det gott, med fler kompisar & stora hagar. Med gråten i halsen så är det så det får bli.

Jag önskar min lille Robban all lycka och välmående, han finns alltid i mitt hjärta & jag kommer åka och pussa på han då & då..... Fungerar det ej hos hans nya hem är han välkommen hem igen då jag ej låter han bli en vandringspokal. Kram på dig Robban!!!!!

Av Emelie - 3 juni 2008 09:53


Ja .. nu väntas besked från Danmark om klinikbesiktningen av Lady Garcia. Jag är nervös....inte bara för om hon skall gå igenom utan hur det ska bli här hemma. Många frågor & funderingar snurrar i mitt huvud...som t.ex :


* Hur skall jag få henne från gbg, lättlastad?? dom vet ju bara att hon går på en lastbil, men vanlig transport då!?


* Hur kommer resan i transporten gå hem?


* Hur kommer Fran att reagera?


* Hur skall jag göra med Robban? gud va ledsamt....


*Garcia är mkt pigg & har vart trasig i munnen så hon är MKT stumm & hård

  i munnen, kommer jag klara av henne? undra om hon skenar med mig?? Klarar jag att hålla henne?


* Skall vid första ridturen ta henne till ett ridhus eller liknande?


 Har ni tipps??   ja lite pirrigt är det... men även KUL förstås!!


KRAM på er

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser i min blogg?
 Nära vän
 Familj
 Bekant
 Bekant till nån i min närhet
 Okänd kvinna
 Okänd man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards