Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Emelie - 7 juni 2008 11:37


Japp, det var dags att släppa Garcia med Fran. Nervöst...  jag började med att gå ner i hagen med Garcia, hon var pigg & mycket framåt efter att ha haft "boxvila" efter resan. Jag släppte henne själv först i hagen & hon sprang runt och kika. Men hon slutatde ju aldrig att springa !!!?? då blev jag lite fundersam på varför hon sprang så och om det var läge att ta in Fran.... Nepp! In med Garcia som svetten bara rann av, in i boxen igen och en liten avsvampning med svalt vatten blev det. STORA blinningar och dumma hästflugor fullkomligt jagade henne, stackarn. Är det så här livet i Sverige är !?  ..... Jag ställde som sagt in henne lite & tog på switch. Efter det gick jag och satte mig med händerna på huvudet och tänkte på hur f**n jag skulle göra. Snälla christian hjälpte ju till som alltid, vi diskutera fram & tillbaka om hur hon skulle reagera med Fran & varför hon sprang så...var det insekterna? stress? bara pigg? aldrig vart i en sådan "stor" hage? ja vi funderade en stund men så här blev det :


Jag tog ut Fran, gick långt in i hagen med henne & släppte henne samtidigt som Christian släppte ut Garcia. Dom sprang som tokar i var sin ände av hagen ett tag , Fran letade nog efter Robban & Garcia efter Fran. Till slut så följde Garcia efter Christian & vi kunde se att snart så möts Fran & Garcia.


När dom såg varann, jag var jätte skakig & bara bad för att det inte skulle bli värsta fighten & att det skulle gå bra. Fran tar sats öronen bakåt & kutar allt vad hon har, (ser ut som hon skall döda nån) rakt på Garcia och plogar typ med henne. Garcia springer & Fran jagar henne lite, det Garcia gjorde var att sparka bakut nån gång när Fran var jätte tätt inpå och knödde....


Phuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu


Nu var nog det värsta över....och det gick ju bra : ) SKÖNT!


Ja, dom har nu gått under lördagen med minst ca 30 meters avstånd från varann & håller lite koll. Garcia sprang länge när vi släppte ihop dom och hon var jätte svettig, men hon lugnade ner sig sen, hon har hittat gräset nu i alla fall :)


Ett litet tillägg : 2-3 minuter efter fösta hälsningen på varann i hagen så började skottlossning i skogen, nära!!!!! vilket det aldrig gjort förr,TYPISKT!! jag bara tänkte att har dom inte gått genom tråden i hagen än så gör dom det snart för jäklar va det small högt och höll på lääänge. stressande!!! Men det gick jätte bra! det var jag som blev mest stressad tror jag ;)

Christian & grannen tog cross & fyrhjuling för att titta vad och vem det var, dom såg aldrig folket men grannen ringde markägaren och då var det en svensexa som dom sköt lerduvor på, han hade lånat ut marken till detta. Dom skulle skjuta i ca 30 min men höll väl på minst 1 timma. TUR att det gick bra, och skönt att Fran & Garcia var så tåliga.


Ha det gott!

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser i min blogg?
 Nära vän
 Familj
 Bekant
 Bekant till nån i min närhet
 Okänd kvinna
 Okänd man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards