Direktlänk till inlägg 15 mars 2008

Känns bra!

Av Emelie - 15 mars 2008 20:30



Idag när jag kom hem från jobbet så var det ljust & skönt! gött!!!! Solen kika fram & jag ville verkligen göra något med hästarna. Jag bestämnde mig för att greja med min vackra, goa Fran!


Först var det lite mockning, påfyllning av hö & vatten.....bla bla bla...ja ni vet ...allt som måste göras....


Jag tog in lille Robban &  tog ut Fran. Hon bara njööööt när jag tog av hennes täcke & borsta & "massera" henne. Pälsen den bara rasa av, helt otroligt hur mycket dom fäller! Ja i alla fall, det blev en del putsning & lite pälsglans m.m Hon blev så fin så ;-)


Jag, Christian & Fran gick ut en sväng & det gick jätte bra! Hon är ju såååå snäll & go & lyhörd min "lilla" tjej.




 

Fran hitta några gröna grässtrån, mmmmmmm va gott!! :)


 

Godis!!! mums!


 


Efter vår lilla promenad så fick Fran beta lite gräs, det blev hon glad för!




Täckena åkte av både på Fran & Robban ikväll, det tyckte dom var en sån befrielse!!! Dom bara "kasta" sig över varann & börja mysa och klia varandra.Kolla här :


Fran & Robban sammarbetar ;-)


 

Ja, det känns i alla fall jätte skönt att Fran är lugn & go med mig. Jag behöver ju det nu. Robban han fick allt lite klapp & kel idag också, borsta han lite & prata med han ;-)


SEE YA!! : )

 
 
Ingen bild

Caroline Kj

15 mars 2008 21:05

Ser ut som du har kommit över rädslan!;).Yippey Yippie Ho!!!!!.Fran ser ju helt underbar ut!:).Helt blank och fin, Robban ser ju också fin ut;).Ja, det kan väll vara en befrielse ibland att bli av med täcket, så man kan rulla och klia varandra!:)Kram Kram Kram Caroline:).

 
Ingen bild

Lisbeth

15 mars 2008 23:50

Vilka härliga bilder. Förstår att det blir en underbar känsla när allt går bra, så som det varit förut. Ja, det behöver du känna många gånger nu, så du bygger upp din självkänsla igen med hästarna - du kan - men det är inte så lätt när man inte förstår varför hästarna "krånglar" på ett farligt sätt. Dumma dom :-(
Tänk om man hade tiden att sitta mitt i en hage (med stängsel runt sig ;-) och kolla hur hästarna pratar med varandra, så man kunde förstå dem bättre. Även jag känner mig sugen på att läsa Montys bok.

Jag förstår inte varför Robban har betett sig så - du har ju också alltid sagt att hästar aldrig springer på eller gör människor illa med vilje. Du har ju som ganska liten själv stått och stoppat en skenande flock med hingstar som hade stuckit från en hage. Då trodde jag att jag fick hjärtslag - men det klarade lilla Emelie galant. Jag sprang och gömde mig - hmmm.

Tag tid på dig Emelie, gör inget förhastat och ta gärna hjälp av de som kan hjälpa dig och hästarna - eller hur du nu beslutar. Jag vet ju att du tycker väldigt mycket om Robban och Fran. Bygg sakta men säkert upp förtroendet mellan er igen.

Härligt att Fran hittade lite grönt gräs, det smakade nog jättegott. Snart kommer det ännu mer grönt - åh vad härligt!

Kram från mamma

 
Ann-Louise

Ann-Louise

16 mars 2008 08:29

Härligt tjejen! Va´underbart att det funkar så bra med Fran. Hon får väl bli din "terapihäst" ;-). Snygga bilder darling!
KRRRRR

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

16 mars 2008 10:06

Jättefina bilder :)
Hon e så snäll^^

http://coolacola.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

16 mars 2008 11:12

Carro : Ja det känns bra med Fran!

Lisbeth(mamms): Ja det är bra för självkänslan, absolut!! Jag ska definitivt läsa Montys bok nu. Kan lära mig mycket då! Flocken med unghingstar, ha,ha,ha gömde du dig då? he he he.....

Ann-Louise :Ja det känns skönt!! snart är det ut igen ;-)

Jenny: Ja bilderna blev bra! Fran är såå go!

http://kawa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Caroline Kj

16 mars 2008 17:36

Tittade lite snabbt igenom din blogg om du hade skrivit någonting!....Hittade ingenting nytt!:(.

Tittade lite extra på bilderna på dig och Fran, ni ser ju helt underbara ut!:).Fran ser ju helt lugn och harmoniskt ut, medan du också ser lugn och go ut!:).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 juli 2011 13:07

Jag är sjukt sugen på att blogga igen ... men funderar faktiskt på att skaffa en ny blogg , MASSOR har hänt sen jag skrev här sist och vi lever ett helt annat liv nu .. bor på annat ställe och har en massa mer familjemedlemmar :) så .. kanske börja p...

Av Emelie - 25 juli 2010 16:46

Japp så är det ! P!NK ROCKS   Vi hade det jätte bra i Göteborg & njöt av Pinks show. Hon är helt otrolig på MÅNGA sätt. Så bra texter som berör och ger budskap, hon vågar sjunga om och ta upp saker som andra ofta väljer att vara tyst om, verkligheten...

Av Emelie - 23 juli 2010 12:48

Japp, idag väntar äventyr ! Snart ska jag hoppa in i duschen och fräscha upp mig lite inför dagens bravader . Först bär det av till Ann-Louise www.hastochhund.bloggagratis.se för lite förfest och laddning inför kvällen. Sendan bär det av ner till Göt...

Av Emelie - 19 juli 2010 17:36


   Foto : Leo och Inka 18/7-2010

Av Emelie - 19 juli 2010 14:38

Igår ,söndag kom jag hem efter att ha jobbat till mina goingar här hemma, jag blir alltid lika glad av att komma hem till min familj. Vovvarna lekte i trädgården, min mamma och Christian satt och mös i solen och hästarna njöt i hagen. Extra glad blev...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser i min blogg?
 Nära vän
 Familj
 Bekant
 Bekant till nån i min närhet
 Okänd kvinna
 Okänd man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards