Direktlänk till inlägg 25 februari 2008

måndag kväll

Av Emelie - 25 februari 2008 21:59

Nu kom jag precis in, har vart ute & grejat med hästarna, mest Fran idag. Först var det borstning & sen fin visitering av hovar & ben. Fran har haft problem med kotan & benet på höger bak där hon fick ett litet sår som blev infekterat, nu har hon även lite mugg & eventuellt lite rasp....eller vad detta nu är??? hon är ju jätte len & fin i alla andra karleder m.m...hmmm ja ja, jag tvättar,smörjer,masserar....allt jag kan för att få bort det. Det har blivit mycket bättre, men en liten svullnad finns kvar & lite skorv å så... HÅLL TUMMARNA!!! vill INTE ha hit veterinär igen.....även om dom är helt underbart bra att ha när det behövs!


Nu vill vi ha torrt väder!!


Jag & Fran roa oss även med lite klickerträning åt trick hållet.....Hon är ju bara så SMART!! helt ljuvlig... Plockar upp föremål från marken och ger mig...m.m...Hon älskar att tänka den bruttan ;-) Hon har verkligen utvecklats till det bättre & vi trivs mycket bra ihop, hon har "landat" här nu & verkar gilla mig :-)....Hoppas att det går bra med ridningen när det skall sättas igång....yeee haaaaa ;-)

Robban fick nöja sig med några godisar,lite klapp å kel & TrushBuster i hoven där hans hovböld vart....Mycket skötsel blir det....I alla fall så har jag helt underbara hästar!!


Här kommer lite roliga kort på dom!


 


Robban äter krafft foder & müssli! gooti gott gott.....


 

Fran varkar också rätt nöjd över maten, GOO MULE!! ;-)


Efter maten skall det ätas hö, det går ju inte att vänta 5 minuter tills vi kommer ut igen så vi får väl sträcka oss....mums!

ha,ha,ha!

 
 
Ingen bild

Lisbeth

25 februari 2008 23:36

Ha, ha vad härliga de är Robban och Fran. De ser ut att älska det de just äter, undrar vad Robban tänker på när han "räcker ut tungan" - rolig bild.
Det skulle vara roligt att se när du klickertränar dem - det får jag kolla någon gång jag är hos er.
Oj, oj vad de kan få långa halsar, bara för att nå det goda som finns utanför - "Bäst att smaka, ifall det smakar bättre än det som finns inne i boxen", hihi.
Lady och Lufsen fast lite långt emellan :-)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

26 februari 2008 05:09

Ja, de är för söta dina tottisar! Det var tur du åkte hem för nu är Salles ben fint ;-) Ha ha.

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

26 februari 2008 11:00

Visst har du helt underbara hästar nu när dom blivit av med sina huggtänder och monsterutseende! Helt underbara! Kram

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

26 februari 2008 13:31

Haha xD Älskar bilderna ;D;D

Kram på er

http://nogg.se/coolacola

 
Ingen bild

caroline Kj

26 februari 2008 20:11

vad söta dom är! :).

 
Emelie

Emelie

26 februari 2008 20:18

Hej på er alla! Tack för alla fina & gulliga kommentarer, det är jätte kul att ni skriver!! Kram på er!

http://kawa.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

26 februari 2008 22:02

Tack för hjälpen! Det funkade med korten precis som du sa! Du är en riktig pärla. Kram Lena, nu ska jag gå och lägga mig...

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Emelie

Emelie

27 februari 2008 00:06

Tack lena :-) sov gott! hörs imörrn

http://kawa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 20 juli 2011 13:07

Jag är sjukt sugen på att blogga igen ... men funderar faktiskt på att skaffa en ny blogg , MASSOR har hänt sen jag skrev här sist och vi lever ett helt annat liv nu .. bor på annat ställe och har en massa mer familjemedlemmar :) så .. kanske börja p...

Av Emelie - 25 juli 2010 16:46

Japp så är det ! P!NK ROCKS   Vi hade det jätte bra i Göteborg & njöt av Pinks show. Hon är helt otrolig på MÅNGA sätt. Så bra texter som berör och ger budskap, hon vågar sjunga om och ta upp saker som andra ofta väljer att vara tyst om, verkligheten...

Av Emelie - 23 juli 2010 12:48

Japp, idag väntar äventyr ! Snart ska jag hoppa in i duschen och fräscha upp mig lite inför dagens bravader . Först bär det av till Ann-Louise www.hastochhund.bloggagratis.se för lite förfest och laddning inför kvällen. Sendan bär det av ner till Göt...

Av Emelie - 19 juli 2010 17:36


   Foto : Leo och Inka 18/7-2010

Av Emelie - 19 juli 2010 14:38

Igår ,söndag kom jag hem efter att ha jobbat till mina goingar här hemma, jag blir alltid lika glad av att komma hem till min familj. Vovvarna lekte i trädgården, min mamma och Christian satt och mös i solen och hästarna njöt i hagen. Extra glad blev...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser i min blogg?
 Nära vän
 Familj
 Bekant
 Bekant till nån i min närhet
 Okänd kvinna
 Okänd man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<<
Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards